Stowarzyszenie Uniwersytet Trzeciego Wieku w Andrychowie

menu

Wycieczka na Śnieżnicę (Beskid Wyspowy).

08 listopada 2016

W sobotę 05.11.2016 r. grupa słuchaczy z UTW  z przełęczy Gruszowiec szlakiem niebieskim udała się na Śnieżnicę (1006 m.n.p.m). Pogoda była wspaniała, świeciło słońce, a gdzieniegdzie w lesie poprószone było śniegiem. Po zdobyciu szczytu szlakiem niebieskim a potem leśną drogą i w części drogą krzyżową, zeszliśmy do schroniska przy Młodzieżowym Ośrodku Rekolekcyjnym pod Śnieżnicą. Podziwialiśmy panoramę Tatr, Beskidów oraz Babiej Góry.

sursum

Po odpoczynku w kościółku Matki Boskiej Śnieżnej ksiądz opowiedział nam historię Ośrodka. Z Ośrodka schodziliśmy zielonym szlakiem (w stronę Kasiny Wielkiej) do górnej stacji wyciągu narciarskiego, a potem niebieskim szlakiem do Kasiny Wielkiej. Podziwialiśmy dużą inwestycję na stoku i zakres prac budowlanych związanych z wyciągiem. Zatrzymaliśmy się na galicyjskiej stacji kolejowej gdzie były kręcone sceny do wielu filmów (Lista Schindlera, Katyń, i wiele innych). Zwiedziliśmy zabytkowy kościół św. Marii Magdaleny z XVII w. Jest to obiekt na  szlaku Małopolskiej Architektury Drewnianej, zarejestrowany w Instytucie Dziedzictwa Narodowego. Z Kasiny Wielkiej pojechaliśmy do Myślenic do kościoła pod wezwaniem Narodzenia Marii Panny (z 1465 r.) aby w kaplicy zobaczyć obraz Matki Boskiej Myślenickiej (Eleusy) zwanej też Beskidzką. Z tego to obrazu wykonano kopię znajdującą się w Kalwarii Zebrzydowskiej - to obraz Matki Bożej Kalwaryjskiej.

Tekst: Anna Porawska.

na-przyst   mb   ramianowa

sciezka

cecy  las panora  panora   snieg   snieznica   obraz   kaplica   orodek

Więcej wpisów archiwalnych z roku 2016

Projekt, realizacja i sponsoring strony