Stowarzyszenie Uniwersytet Trzeciego Wieku w Andrychowie

menu

Szkocja jest piękna

03 maja 2016
W ostatniej dekadzie kwietnia 2016 r. członkowie naszego UTW, wraz z przyjaciółmi,  wybrali  się autobusem na wycieczkę do Szkocji. Wyjazd był zorganizowany przez biuro podróży Pura Vida! z Łodzi.  Podróżowaliśmy wraz z zaprzyjaźnionym Uniwersytetem Trzeciego Wieku z Tomaszowa Mazowieckiego. A oto trasa, którą przebyliśmy w Wielkiej Brytanii: Szkocja mapa0001

Najpierw Amsterdam z dzielnicą czerwonych latarń. Potem promem, przez Morze Północne, do portu Newcastle i stamtąd drogą na północ do celu - czyli Szkocji. W kraju należącym do Wielkiej Brytanii, ale z pewną samodzielnością - szkocki funt, parlament, oświata, kultura, zdrowie - odwiedziliśmy stolicę - Edynburg z zamkiem, w którym są regalia szkockich władców,  przejechaliśmy słynnym Forth Road Bridge. Zobaczyliśmy Fort William, Fort Augustus, wyspę Skye z pięknymi widokami na otwarte morze, zamek Eilean Donan. Zwiedzaliśmy w Pitlochry /nie tylko!!!/ destylarnię whisky. Na jeziorze Loch Ness szukaliśmy potwora. Smakowaliśmy regionalną potrawę z baraniny i smażoną rybę. Przejechaliśmy przez dolinę Glencoe, której nazwa w języku gaelickim oznacza ‘Dolina Łez’. Glencoe ma opinię jednaj z najbardziej malowniczych dolin w Szkocji. Jej urok został doceniony przez filmowców.         Zagrała w filmie „Harry Potter i więzień Azkabanu” oraz w najnowszych przygodach Jamesa Bonda - „Skyfall”, zatrzymaliśmy się przy pomniku komandosów. Zwiedziliśmy zamek Sterling, który słynie ze swojego pięknego położenia. W zamku tym koronowano i chrzczono królów i królowe, wielu z nich tutaj także zmarło.                   W przemysłowym mieście Glasgow podziwialiśmy plac Wolności z kilkunastoma /!!/  pomnikami zasłużonych dla historii Szkocji. Brakowało osławionych wrzosów, rozkwitają dopiero latem, ale kolorów dostarczały dziko rosnące żonkile i żarnowiec ostrokrzewy. Z autobusu podziwialiśmy dość częste pola golfowe, rozległe łąki      z barankami, jak zabawki. Słuchaliśmy gry na dudach, poznaliśmy ich budowę i podjęliśmy ryzyko gry na tym instrumencie. Na powrotnym rejsie - huśtało, przeżyliśmy...

Droga była daleka, ale organizator skutecznie ją umilał. Jaki kierunek wybierzemy teraz?

grupa  szk  szko  szkoc  szkocj  zamek  droga  jezioro  łaka  gr. szkocja

Więcej wpisów archiwalnych z roku 2016

Projekt, realizacja i sponsoring strony